Kolokvium s filmovými tvůrci, 17.10.
![Kolokvium s filmovými tvůrci, 17.10.](https://avrar.cz/storage/news/kolokvium.jpg)
17.10.2017 pořádala Asociace virtuální a rozšířené reality Kolokvium o využití technologie virtuální reality ve filmovém průmyslu
V den zahájení Asociace jsme začali pracovně setkáním odborníků ze světa filmu a virtuální reality. Deset zajímavých panelistů se snažilo najít odpovědi na otázky: Jaký přínos může VR přinést ve filmu? Jakým směrem se může VR technologie ve filmovém průmyslu vyvíjet? V jakém z filmových oborů má VR největší potenciál rozvoje? Podívejte se, zda debata byla přínosná.
Na názor, zda takové debaty mají smysl, jsme se zeptali některých účastníků panelu
Ondřeje Moravce: "Podobná setkání jsou pro filmové festivaly velmi důležitá. Nejen pro získání přehledu, kam se VR vyvíjí, ale i pro propagaci konkrétních možností využití VR. Doufám, že asociace bude motivovat i další filmové festivaly, aby VR projekty začleňovali do své dramaturgie."
a Jardy Stehlíka: "Pro mě bylo zajímavé se setkat s tak širokým spektrem lidí, kteří se s VR ve filmové branži setkávají. Věřím, že je to dobrý odrazový můstek k dalším setkáním, kde bychom mohli již diskutovat o konkrétních příkladech dobré praxe využití VR ve filmu."
Záznam celé akce můžete shlédnout na videu ZDE.
![](https://avrar.cz/static/news/kolokvium/petr-pospichal.jpg)
Moderátorem byl významný brněnský disident, bývalý velvyslanec České republiky v Bulharsku a dlouholetý předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Petr Pospíchal.
V současné době je Petr Pospíchal předsedou rady Asociace virtuální a rozšířené reality.
Panelisté
Jan Šedivý
![](https://avrar.cz/static/news/kolokvium/jan-sedivy.jpg)
Jan Šedivý pracoval řadu let v IBM. Je držitelem několika patentů u nás i v zahraničí a pracuje na technologiích pro rozpoznávání řeči. Po zkušenostech v zahraničí se vrátil na pražské ČVUT a založil eClub ČVUT (www.eclubprague.com), který se mimo jiné zabývá umělou inteligencí.
Pan Ing. Šedivý pohovoří o možnostech interakce ve filmu.
Jan Buriánek
![](https://avrar.cz/static/news/kolokvium/jan-burianek.jpg)
Ing. Jan Buriánek je konzultantem a projektovým specialistou počítačových technologií zpracování obrazu. Jan Buriánek je mj. autorem řady vědeckých publikací, zaměřených na pokročilé zpracování obrazu, a napsal více než 200 článků do populárně naučných technických časopisů (PiXEL, CHIP, Computer World, PC Tunning…). Je členem IEEE a ACM. Externě vyučuje počítačovou grafiku a interaktivní technologie na ČVUT FIT, ČVUT FEL. V současné době pracuje pro společnost AV Media, a.s. jako specialista na 3D projekty.
Ondřej Moravec
![](https://avrar.cz/static/news/kolokvium/ondrej-moravec.jpg)
Ondřej Moravec, programový ředitele festivalu Jeden svět / One World se rozhodl jako první v České republice využít VR technologii na festivalu: „Před dvěma lety nastal boom projektů virtuální reality a od té doby se jimi také zabývají světové filmové festivaly. V České republice se o ně nikdo příliš nezajímal, proto jsme se tento dynamicky se rozvíjející fenomén rozhodli přinést i našim divákům,“ říká dramaturg festivalu Ondřej Moravec.
Jindřich Skeldal
![](https://avrar.cz/static/news/kolokvium/jindrich-skeldal.jpg)
Jindřich Skeldal, který stojí za českým studiem Napoleon Games. V roce 1998 vytvořil legendární RPG Brány Skeldalu. :)
V dnešní době působí v www.misterine.cz a pod jejich hlavičkou vytvořil Theatre VR.
Marta Švecova Lamperova
![](https://avrar.cz/static/news/kolokvium/marta-svecova.jpg)
Marta Švecova Lamperova vedoucí Katedry Filmové produkce FAMU! Po vystudování FAMU působila v Berlíně jako vedoucí sales oddělení společnosti MDC Int. Od roku 2008 řídila Film Europe. Přednáší pro řadu organizací a vzdělávacích programů, např. European Producers Club, Train East, Screen Leaders. Mimo jiné působí jako programová konzultantka na filmových festivalech ve východní Evropě.
Jakub Pinkava
![](https://avrar.cz/static/news/kolokvium/jakub-pinkava.jpg)
Jakub Pinkava je filmový producent, který se zabývá sférickou a interaktivní tvorbou, a to primárně jejím vývojem a následnou distribucí. Na tvorbě 360° videí vidí, že nejdůležitější částí je výběr správného obsahu s přihlédnutím k možnostem a omezením, které technologie a její užití poskytuje.